Matkailuopiskelijoiden blogi

Riverian Niskalan yksikön matkailuopiskelijat kirjoittavat matkailusta ja kv-vaihdoistaan kuulumisiaan tässä blogissa. Tervetuloa lukemaan!

perjantai 19. syyskuuta 2014

Yöreissu Ellun majalle

Yövyimme luokkamme kanssa Ellun majalla 18.9-19-9. Mökki sijaitsee Nurmeksessa, lähellä Ellun kotaa. Mökkiin ei tule vettä eikä sähköjä.

Kokoonnuimme torstaina neljän maissa opiskelijakahvio Piece of Cakessa, jonka jälkeen nostimme pakkaamamme tavarat auton kyytiin ja ajoimme Hyvärilään. Jatkoimme matkaa jalan kohti Ellunkallioita. Matkaa pururataa pitkin kertyi 5,5 kilometriä. Opettajamme kertoi, että meidän matkailualan opiskelijoiden on hyvä osata kulkea reitti itse, sillä tulemme tulevaisuudessa opastamaan ryhmiä mökin lähellä sijaitsevalle kodalle. Kaisa-ope sekä yksi opiskelija veivät matkatavarat edeltä autolla, ja kävelivät sitten meitä muita vastaan. Reitti oli helppo, ja opasteiden avulla pääsimme ilman mutkia perille.

Kun yösijat oli pedattu ja leipäpalaset mussutettu, pelasimme erän englanninkielistä Aliasta suomeksi. Tiukan taistelun jälkeen peli päättyi tasapeliin! Pelin jälkeen piipahdimme tutustumassa Ellun kotaan. Ikuistimme myös upeita maisemia matkan varrelta sekä mökin rannasta, kyllä silmä lepäsi.

Seuraavaksi oli vuorossa ruokailu, ja eväitä meillä oli reilusti mukana! Paistoimme majapaikkamme rannan lähellä  olevalla nuotiopaikalla makkaraa, muurinpohjalettuja sekä vaahtokarkkeja. Nokipannukahviakin keitimme. Lisäksi meillä oli mukana myös pitsapaloja ja unelmatorttua. Nälkä ainakin lähti kaikilla! Ilta sujui rattoisasti nuotion äärellä höpötellessä. noin puoli kymmenen mailta menimme iltatoimien kautta unille.

kuvat: Henna Meriläinen

Seuraavana aamuna herätyskello soi jo heti kuuden jälkeen. Pakkasimme tavarat, ja lähdimme huristelemaan autolla koululle. Matkalla nakkasimme majan avaimet Hyvärilään. Koululla palautimme tavarat oikeisiin paikkoihin ja pidimme pikapalaverin, jossa selvisi, että ennakkoluuloista huolimatta reissu onnistui kaikkien mielestä hyvin ja oli mukavaa.